Thursday, December 1, 2011

Bila Bila Masa Je Dari Sekarang ~

Ok it's DECEMBER!!~
Yabedabebdooooo
Finally detik kelahiran baby aku semakin menghampiri waktunya
Ingatkan baby nak keluar lagi awal
Rupa rupanya dia nak tunggu juga sampai ke bulan cuti sekolah ni
Status baru akan aku dan Encik Suami dapat lepas ni ^^,

Sekarang genap sudah 38 minggu
Orang kata waktu ni memang baby dah ready untuk lihat dunia
So anytime from now aku dan Encik Suami harus bersedia
Berdebar tu toksah la nak cite..Tension pun ada gak kekadang tu
Bukan apa, perasaan nak menunggu bila baby nak kluar ni bercampur baur

Selasa lepas, Blood Pressure aku naik hampir ke garisan bahaya
Ohh no!!! 130/90
Tapi Dr Siti cakap still ok lagi, juz perlu control apa yang patut
Berat badan pun naik agak banyak dalam masa bape hari je
Waaaaaa~ Sumpah aku takut tengok berat badan aku sekarang
Boleh ke aku slim macam dolu dolu lagi lepas ni
;(

Kata Dr Siti, EDD aku 17/12/2011 (Sabtu)
Ok, ada 16 hari lagi kalau tolak hari ni
Ya Allah, dah dekat sangat
Neves!
Ye saya sangat NEVES!!!!!

Dah macam macam usaha untuk memudahkan proses bersalin aku cuba
Macam macam ayat/surah aku amalkan
Alhamdulillah hajat nak khatam quran before bersalin pun dah aku tunaikan
Sekarang kepada Nya aku berserah
Mohon semua kesulitan dapat dipermudahkan
So sekarang ni juz prepare mental and fizikal je nak tunggu baby keluar
Aku harap semuanya berjalan dengan lancar nanti
Semoga kehadiran orang baru akan menceriakan lagi hubungan kami sekeluarga
(**,)

"Ya Allah lindungilah hambamu yang lemah ini....Berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi dugaan ini, permudahkanlah segala urusan ku nanti Ya Allah.. Amin Ya Rabbil Alamin..."


No comments:

Post a Comment