Tuesday, April 17, 2012

Siang Buat Pop Cake, Malam Dinner Kat William Corner

Actually ni kejadian beberapa minggu yang lepas gak, hehe.. Sekarang ni memanjang sibuk, tak sempat nak menghupdate. Ni bila ada masa terluang baru boleh membebel kat dalam blog aku. Latest hobby lately ni membaking. Almaklumla permintaan hadiah hari  jadi bulan lepas dah tertunai. Encik Suami dah sound siap siap, kalau lepas ni tak guna oven yang dia beli tu siap la katanya, huhu.. Nak tak nak kena la merajinkan diri membuat segala bagai makanan menggunakan oven yang dia bagi sekarang ni. Ngee~

Ni kira kali kedua aku buat kek pakai oven baru yang Encik Suami beli. Malam tu try buat sponge cake. Menjadi jugak kek kali ni, masa memula buat hari tu kek jadi bantat, memula tengok cantik je naik tapi ntah macamana tak lama lepas tu kek turun (jadi bantat).. 

Hari tu ada menggoogle resepi camne nak buat pop cake, nampak simpel je so try la buat. Awesome!! menjadi ok!! Suka suka suka.. Senang je nak buat, ni kira aku pakai lebihan kek malam tadi je ;P.. korang try la, ni cara cara nak buatnya try KLIK SINI.




Lepas siap semua ni bungkus elok elok dalam plastik bag. Suka anak anak buah aku makan pop cake ni. Diorang kata sedap!!~ Malam tu aku dengan adik beradik yang lain klua dinner kat William.Corner kat Kelana Jaya. Aku belanja malam tu. Ada rezeki lebih cikit tu yang belanja diorang makan kat sini plus diorang pun tak penah sampai situ. tercengang masing masing bila tengok makanan sampai.. Gambar ni cuma sebahagian je, yang lain tak sempat nak amik gambar masing masing dah tak sabar nak makan..  Jadinya ini jela gambar yang ada.. Yang lain semua dah masuk perut ;D. 

Memang puas hati makan malam tu, sampai tersandar masing masing dibuatnya.  Banyak juga aku order malam tu tapi tak berapa nak ingat sangat nama makanannye.. huhu.. Tapi kalau tak silap aku order Nasi  Goreng ketam 2 pinggan, Chicken Chop 2 pinggan, Lamb Chop, Spagetti Meatball, Spagetti Carbonara, Spagetti apa ntah lagi satu ni, Mix Grill,dessert aku amik Panacota. Price kira ok la. Berbaloi-baloi..  Lebih kurang sepuluh pinggan gak la kitorang order malam tu, air buah lagi, harga baru rm300++. Ok kan? Nanti nak g lagi, tapi berdua plak ngan Encik Suami, hari tu aku tak makan sangat pun, happy tengok yang lain seronok makan, aku terus jadi kenyang.. Huhu~
 
 
 
 
 
 
 
 



No comments:

Post a Comment