Tuesday, October 11, 2011

Tukar Angin

Ye sekarang baru terasa nak amik angin baru. Dah bertahun hidup di Equine Park, dari bujang sampai la dah kahwin aku still duduk kat situ lagi. Bukan apa owner pun ok, sewa pun tak mahal sangat, kedai senang nak cari, pendek kata everything ok lah! Tapi umah tu agak kecik cikit la kan..

Orang sekeliling pun sibuk tanya kenapa tak nak minta kuartes, kan selesa bla bla bla... Tapi ntah la, but now baru terbuka hati nak duduk kuarters**actually dah bertahun apply tapi tak pernah nak follow up, so haruslah orang-orang berkenaan buat tak nampak permohonan aku kan..opsss..hehe..itu realiti.** So secara officialnya setelah mengangkat segala barang dari umah sewa dan setelah melakukan pembersihan tanggal pada 8 Oktober 2011 aku menetap di Presint 11, Putrajaya. Syukur aku dapat umah baru, so aku la orang pertama yang duduk umah tu ;).

Compare dengan umah sewa dulu umah sekarang jauh lebih selesa, umah dulu pun selesa tapi memandangkan baby dah nak keluar ni better cari tempat yang lebih selesa untuk kami semua. Orang nak datang umah pun lebih selesa, tak la terlampau berhimpit-himpit sangat. Niat hati nak beli umah sendiri, tapi memandangkan budget tak berapa nak ada, duduk la menyewa dulu kan, itu je yang mampu takat ni.

Part yang paling aku suka dapur.Kenapa? Lebih luas, dah siap kitchen cabinet bagai, so barang-barang kat dapur lebih tersusun sekarang ni. Lepas ni boleh demand dengan Encik Suami nak beli oven pulak. Dulu ruang dapur kecik, takde tempat nak isi barang, sekarang dah luas and selesa..Hehehe.. Ceh macam la rajin sangat aku nak 'mengoven' masakan aku bagai kan...

Penat nak pindah tuhan saja yang tau, dengan keadaan aku yang tengah sarat ni, aku gagahkan juga la. Tapi kesian kat Encik Suami, banyak keje yang dia kena buat, aku nak tolong dia tak bagi, tengok betapa mithalinya suami ku :D. Aku tolong susun-susun barang pun jadi la kan. Buat mana yang mampu, yela kalau aku angkat berat-berat tu kang mau terberanak time tu jugak! Baik jangan cari pasal.

So sekarang ni tinggal part nak menghias je.. Ohh yang ni paling best. Tapi yang tak best banyak benda yang nak kena beli, mana taknya umah dulu memang tak beli apa- apa sangat, i mean dulu aksesori umah memang takda la sangat kan, kalau basic needs tu memang wajib ada kan, macam tv, peti ais, sofa, katil ada la yang cikit-cikit lagi tu.. Sekarang sibuk nak cari aksesori umah pulak, semalam cuti sempat la pegi Ikea habiskan duit cikit, ahaks! So minggu ni akan terus mengcontinue menghias lagi, walaupun penatnya tuhan saja yang tau!!! Ada sapa-sapa nak tolong?

No comments:

Post a Comment