Wednesday, April 17, 2013

Picnic Di Sungai Tekala

Assalamualaikum.. Dah tengah bulan sekarang ni kan. Cepat betul masa berlalu. Nak kongsi story yang dah sebulan berlalu. Biasalah aku memang suka peram cerita. Langsung tak terkini. Huhu... Tak kisahla kan janji tak kacau hidup orang kan...

Kejadian di waktu pagi di pagi sabtu 16 Mac yang lepas. Tengah syok tido kawan baik Encik Suami call ajak join diorang picnic. Dahla time tu dah pukul 9 pagi **hari minggu memang hari tido harap maklum ye memang kami manfaat waktu tido kami sebaik mungkin ;P**  Apa kejadahnyela ajak picnic tetiba ni.. Haihh kalau nak di ikutkan aku dengan Encik Suami nak ke KL nak cari kasut keje baru aku, yang lama punya dah hampir lunyai aku kejekan.. Tapi mengenangkan aku dengan kawan family Encik Suami tu memang rapat aku batalkan niat nak beli kasut baru. Ok destinasi kami berpicnic hari tu adalah di Sungai Tekala. Nak ke sini memang kena lalu depan umah arwah nenek. Sungai ni dekat kampung aku, masa kecik kecik kalau balik kampung memang aku bodek arwah ayah nak pegi sini. Ohhh lamanya dah tak ke sini rindu sangat kenangan dulu dulu ;(


Orang picnic selalu pagi tapi kami picnic pukul 1 tengah hari ;P



Cuaca memang memberi kerjasama kepada kami. Redup je.. Dapat pulak port lepak yang baik, lagi la best. Orang time ni dah tak ramai sangat. Nak mandi pun takde la nak bersesak sesak sangat. Cari tempat yang landai senang anak nak mandi.

Makan dulu dah lunch time perut pun dah berkeroncong
Nasi lemak made by kawan Encik Suami, aku buat sandwich and goreng nugget je


 Qaid & Adam sebaya
Hopefully mereka akan bersahabat baik sepertimana ayah ayah mereka bersahabat


Si comel Irdina
Aku hint Encik Suami mereka dah ada 2 orang anak kita bila lagi??
Jelingan tajam aku dapat dari dia..hambekkkk!!!
Hahahaha

 





 Kesian si kecik keletihan sungguh
Dina pun turun berenang juga


Lebih kurang 5 lebih kami gerak balik Walaupn picnic secara mengejut tetap menarik. Kalau nak ikutkan kata Encik Suami kawan dia ni memang suka buat keje terkejut terkejut. Main hentam je.. Takde nak plan apa apa. Ikut dan je.. Sebelum kawin aku dah kenal Mas & Jambu  diorang ni memang sempoi. Sebab tu aku selesa bila outing dengan diorang. Kami pun rajin datang bertangga kat umah diorang, diorang pun sama macam kami juga. Hahahahaha

Aksi 2 sahabat




No comments:

Post a Comment