Monday, September 26, 2011

ALAHAI BABY MAIN CHAK CHAK LA PULAKKKK

Semalam bersamaan hari Ahad 25 September jam 4 petang aku ada appointment kat Klinik Jameaton, Sri Kembangan. Niat dihati nak buat scan 4D. Punyalah excited nak tengok baby dalam perut yang semakin muncung ke depan ni kan.. Ala bukan tak boleh nak buat 2D ke 3D ke, tapi disebabkan anak pertama dan rasa duit dah banyak, cheeewah perasan, ahaks! tu yang agak tergediks nak buat scan 4D ni. Lagipun teknologi kan dah canggih tak salah kan kalau kita nak mengaplikasikan kecanggihan ni kannnn..

Actually aku tak tahu klinik kat mana yang sebenar-benarnya.. Aku pegi sini sebab kawan aku yang suggest and lepas tu aku google kat 'tenet' ramai juga yang menggesyorkan untuk pegi kat klinik ni kalau nak buat scan 4D. sekali pegi rupanya dekat je klinik ni dengan umah sewa aku. Cehh..Katanya Doktor Jameaton ni sangatla baik orangnya dan harganya pun berpatutan. Tapi semalam bukan Doktor Jameaton yang scan..... Actually aku pun tak berapa pasti apa status orang mengscan perut aku ni, huhu. Nak tanya segan tapi nampak macam ok je dia scan, i mean ada knowledge la, so tak kisah la. Orangnya muda lagi maybe assistant doktor kot....

Selalunya time petang baby akan main mary go round dalam perut aku. Tapi petang tu dia tido la plak.. Siap palingkan muka lagi. Posisi dia macam tengah sujud, taula time tu waktu asar, dia tengah semayang asar kot..ngee~ Tak pun segan kot nak tunjuk muka kat ibu ngan ayah. Puas la kejut dia, tak nak juga bangun. Haishh takde rezeki la nampaknye nak buat 4D. Cuma boleh buat 2D je ;(. Frust toksahla cakap. Tapi takpe, scan 2D tu pun macam dah ok. Still nampak baby punya badan semua cuma tak seclear 4D jela.. Takpela nak buat camnekan. Takde rezeki. Maybe bleh try sekali lagi kalau nak, tu pun before 32 week katanya, ada lagi sebulan kalau nak cuba jugak. Nak buat 4D ni pun bergantung pada baby if baby tak nak bagi kerjasama memang la boleh nak buat apa.. Maybe baby nak bagi surprise kat ibu ngan ayah kot time dia keluar nanti ;). Tak kisahla janji semuanya ok. Kali ni cuma dapat gambar je dulu video dalam 2,3 hari baru boleh dapat coz diorang kata ada problem cikit dengan diorang punya alat tu. Takpela janji dapat. nanti dah dapat aku upload k gambar baby ;).

So pada sesape yang nak buat scan 4D bolehla pegi kat Klinik Jameaton ni. Fasiliti dia pun nampak ok. Bila baring ada tv kat atas, so tak payahla kita susah susah nak telengkan kepala nak tengok gambar baby tu.. Environment dalam klinik pun selesa. So ok la. Bolehla kalau nak datang sini. Tapi kalau nak scan 4D cuma ada hari ahad je tau and jangan lupa buat appointment, nanti takut penuh pulak.

p/s:nanti aku kasi upload gambar/video bila dah dapat cd nye k ^__^

No comments:

Post a Comment