Friday, September 23, 2011

Me @ Week 28

Wah macam tak percaya. 28 minggu bersamaan 7 bulan!!!Dah masuk trimester yang ke 3 sekarang ni. Syukur alhamdulillah.... Proses mengandung dah hampir lengkap nampaknye.. Ada lagi beberapa bulan je nak habiskan tempoh mengandung ni. Tak sabar rasanya nak tunggu baby keluar :)

Dalam trimester ke 3 ni aku dah mula rasa mengah-mengah bila bercakap dan berjalan. Duduk pun dah serba tak kena. Baring apa ntah lagi kan. Kaki pun dah mula nak start kram kram. Sakit pinggang jangan la cakap. Pergi toilet setengah jam sekali tu dah kira perkara biasa, kadang kadang tu tak sampai setengah jam sekali nak ke toilet lagi. Arggghhh memang tension. Tapi nak buat camne kan. Ni semua perkara normal bagi ibu ibu mengandung **takpe tahan ziera lagi bape bulan je lagi, kena kuatkan semangat demi diri sendiri and baby k!!** Yang paling best perut dah semakin maju kedepan. Huhu..

Benda yang aku perasan sekarang aku dah semakin kuat makan. OMG! nasib timbang berat hari tu berat naik still ok.NORMAL. Kalau la dibuatnya berat naik mendadak habis la aku.. Nak bawa diri sendiri lagi dengan nak bawa perut lagi..Adoiiii.... Tak larat dah rasanya. Time time raya ni biasala kan open house sana sini. Banyak gila aku makan, but still aku rasa boleh sumbat lagi makanan tu walaupun aku rasa kalau aku tak preggy kompem aku dah muntah hijau kalau makan overdos! Tapi kali ni relax je. Walaupun kenyang still boleh sumbat lagi. Kadang kadang tu balik umah still rasa lapar lagi. Bila fikir fikir balik dahsyat gak penangan lapar orang mengandung ni kan :D.. Tapi so far aku takdelah belasah kaw kaw sampai tak hengat dunia. Aku still boleh control nafsu makan aku ni. Yela kita kena fikir juga effect akan datang kalau kita makan teroverdos nanti payah pulak nak menyelimkan diri. Ohh no.. Pantang nanti kena betul betul pantang ni.. Ceewaah.. Kena kuatkan semangat walau apa pun yang mendatang, nak kurus macam zaman anak dara dulu, tak kira!!!!

Sekarang ni aku ada satu penyakit lain. Asik sendawa dan kentut je.. Aishhh.. Bila petang sampai la ke malam, selagi mata ni tak tutup selagi tula angin angin ni akan datang. Nasib boleh lepas. Kalau tak lepas mau keras perut aku di buatnya. seksa gak tau walaupun angin tu boleh keluar. Non stop angin tu datang. Argggh memang tension. Sampai pedih hulu hati kadang kadang tu. Kadang kadang dengan tak sengaja aku mengeluarkan gas beracun pabila Encik Suami tengah menonton tv. Hahahaha... nasib lah! Eh tapi ikut buku yang penah aku baca angin ni perkara normal gak bagi ibu mengandung ok. So takleh nak buat apa la kan.. Encik Suami pun takleh la nak marah marah kalau aku terbuang angin aku kat dia.. Muahahahahaha. Suka suka.. Padan muka. **Encik Suami pun kadang kadang suka buang angin dia kat aku tau.. Sampai ada satu pagi tu aku takleh tido bila terhidu gas beracun dia. Tengah syok syok tido boleh plak dia keluarkan angin sepoi sepoi tak beradap tu keluar. Tup tup tu plak aku terjaga. 4 pagi ok time tu. Sampai subuh aku tak tido tau bila terhidu gas beracun tu. SUMPAH tak tipu!! hahahaha**

The best part sekarang ni dah nampak gender baby. Seronok sangat! Tapi minggu ni nak scan 4D plak. Nak kasi confirm betul betul dulu. Nanti baru boleh gitau baby apa ye. Tunggu... Yang lagi best bila baby dah mula aktif berpusing berpusing dan menendang-nendang dalam perut ni. Sampaikan kadang kadang tu rasa sakit di buatnya, yela mana taknye, asyik nak tendang je sakit la perut ibu ni but still rasa seronok walaupun ada rasa sakit.. Huhu.. Takpela pengalaman ni bukan selalu kita rasa kan ;)


No comments:

Post a Comment