Thursday, October 4, 2012

Air Mata : Nangis Sambil Lompat Lompat

Tak tau apa nak diucapkan sekarang ni
Hanya perkataan pertama yang terpacul dari mulut tadi adalah
SYUKUR ALHAMDULILLAH
ALLAHUAKBAR!

Encik Suami baru je telefon sambil menjerit kegembiraan
"b cuba teka??**sambil bernafas dengan laju mungkin terlampau excited gamaknye..huhu**
Bila dengar suara Encik Suami yang jelas kedengaran happy aku dah dapat budget apa yang berlaku
Aku kan terel bab meneka ni.."dapat ke?? yang mana satu??"
"dapat kat ............, tengah tunggu offer letter je sekarang ni"
"rasa nak nangis je sekarang ni" 
Air mata aku pun tetiba bergenang juga dandan tu jugak!

Syukur sangat sangat
Doa aku selama ni termakbul juga akhirnya
Lepas solat dan bila bila je aku berdoa 
Tak putus putus aku doakan kejayaan dan kebahagiaan kami sekeluarga
Alhamdulillah doa aku kali ni termakbul juga
Setelah berkali kali Encik Suami pergi interview
Seyes aku naik muak bila dia asyik cakap
"b esok lusa ada interview"
Tapi kali ni betul betul rezeki dia

Company ni 3 kali tau dia kena interview
2 kali trough call last sekali baru jumpa face to face dengan orang tu
Banyak gak tapisan yang Encik Suami kena lalui
Yang paling best part interview kali ke 2 trough tepon tu
Encik Suami tengah jaga Adam coz pengasuh Adam hilang entah kemana
**ok part pengasuh Adam nanti aku story lain entry**
Puas la si kecik tu buat sound sistem yang sangat la tak best didengar ;P 
Secara tak langsung Adam juga penyumbang utama kejayaan Ayahnye dapat keje baru
Coz masa interview orang tu siap tanya lagi pasal Adam bam bam camne

Tapi kalau rezeki tu dah tertulis untuk kita
Walau beribu halangan sekalipun 
Kalau dah memang hak kita **eh bape banyak kalau dah aku ni**
Maknanya memang untuk kita jugaklah kan!
Memang rezeki Encik Suami kat tempat tu
Alhamdulillah.....
Tahniah suami kesayangan ku
ececececeh.... hahahahaha


p/s : ok aku dah start verangan.. verangan apa? keje baru ni lebih mantop dari yang sekarang, pastu before ni Encik Suami kata maybe selalu kena travel, so nanti bolehla nak ngada ngada nyelit konon kononnye kannnnnnnnnnnnnn... ok aku dah mula senyum kambing sekarang ni!!!perasan ntah dapat ntah tidak nak nyelit tu..hoyyyeeeeee~ah tak kira!very d verangan mood..



No comments:

Post a Comment