Wednesday, February 9, 2011

Mari Bercuti

Cuti CNY yang lepas kami sekeluarga plan untuk ke PD**actuallly kakak sedara yang arrange kami tumpang sekaki je..hikhik**Arrangement dah dibuat dari tahun lepas lagi tau.Gile semangat..Mana taknye kalau cuti panjang camni kompem ramai yang nak bercuti gak kan.So untuk keselamantan baiklah booking awal2 ye..Nak di jadikan cerita aku sekeluarga bertolak dari umah mak lebih kurang pukul 11 pagi**yoyoan jekan nak gerak pukul 9..hampeh**Bila semua dah disumbatkan dalam kete masing2 pun dah ready nak jalan.Ok!Lets go bebeh!!~Baru je klua dari simpang umah aku tu tetiba ada call dari umah.Aik??Camne ada orang boleh call dari umah ni??Konfius2..Rupa2nya mak aku tertinggal kat umah.WHAT??Camne mak boleh tertinggal??Hahahahaha..Gelak sampai terkeluar air mata dibuatnye.Dah aku la yg kena patah balik kan.Nasib la tak jauh.Memang hangin satu badan la mak aku dibuatnye.Kompem sementara nak tunggu aku sampai tu berbakul cacian dan makian yang kami terima.Hahahahaha..Bukan salah aku tau.Mak yang cakap nak tumpang kete kakak aku.Ntah macamana la boleh semua tak perasan.Rupanya mak tertinggal masa dia nak tutup pintu umah.Macam2 hal la.Nasib tepon umah ada credit.Kalau dah jauh camne nak patah balik??Dahla jalan jam!!Damn!!Sampai pun dah petang.Pegi sama2,last masing2 berpecah.Aku juga la yang sampai awal.Tercongokla aku depan hotel tu sementara menunggu si pengambil kunci sampai..


Day 1

sampai2 je masing2 dah tak tahan nak terjun kolam

Erina dalam dakapan uncle ;)..Macam dah ada tokoh untuk jadi ayah mithali je laki aku ni..Sabar ye sayang..Rezeki kita belum sampai lagi..

Malam hari pertama wajib untuk berBBQ ;).Semua dah perap siap2 kat umah.Kenyang gile la malam tu walaupun aku jamah ayam seketul,ikan pari secubit..Malam ni pun ada yang tertinggal dalam umah gak.Semua orang dah klua,rupanya kakak aku plak yang tertinggal dalam umah.Hahaha..Nak klua memang la boleh tapi sape plak nak jaga umah kalau pintu tak kunci kan.Terpaksala abang ipar aku patah balik.Hishhhh holiday kali ni memang konsep kena main tingal2 erk??Mungkin ni juga balasan buat kakak aku sebab tertinggalkan mak aku masa kat umah tu.Kahkahkahkah....

Inilah orang yang telah meninggalkan emak dan akhirnya dia pun tertinggal juga.Amik ko!!hahahaha..Tuhan bayar cash je skrg ni.Rasakan :D

Tukang arrangement..Abg Zul & K.Ida

Kami ^^,

Arumi & Afiq

Ni adik aku.Birthday boy.Otw nak ke PD tu sempat jugala kek tu bergolek2..Habis kemek kek dibuatnye..

Shauki Dani with his auntie yang comel..Orang kata muka kami serupa..Serupa ke??
Wah gambar dah mcm artis.Gaya Brad Pitt pun ada gak ni..hahaha

Alisya dan sepitnye..


Day 2


Pagi2 lagi aku dan encik suami dah bangun sebab dah berkobar2 nak main banana boat.Semalam punya la janji nak bangun awal lelaki2 yang lain tu kan.Hurmm camne nak bangun kalau masing2 baru balik dari mancing..Dah tu terus tido..Hampagas betul la diorg ni!!Last2 aku laki bini je yang pegi pantai bawa si kakak skali.Boleh tolong amik gambar skali ;)

Terapi diri sendiri..Kecewa sebab tak dapat nak naik banana boat.hehe...


Malam ni acara bebas.Bosan duduk dalam apartment aku dan encik suami lepak kat lobi minum kopi dan horlicks ais yang mahal gile!!**macam la dalam aprtment tu takde air yang boleh diminum,segala bagai yang mak2 ni dah bawa,tapi sebab dah bosan lepak gak la kat lobi.Nak karok bilik dah fully book.Nak g pekan malas**


Day 3


Hari ni dah kena packing..Nak balik dah..Cepatnya masa berlalu...Nak balik ni pun kompem jam juga ni.Redah jela labu...


Morning kiss Abg Dani buat Erina




p/s:Kalau pegi ke belah selatan ni kompem aku akan singgah kat RNR Seremban.Nak makan laksa n cucur udang kat kedai Anugerah.Sedap!!~Aku memang hantu laksa.Tapi kali ni rasa laksa dia macam dah kureng cikit jew...

No comments:

Post a Comment