Sunday, March 27, 2011

Sape Nak Jawab kalau Jadi Camni??

Sekarang ni memang musim kawen ye??Ramai sangat yang sebuk sebuk nak kawen dan aku pun tempias gak dalam kesibukan acara kawen mengawen ni.Tak caye??Dah orang kawen kompem la orang akan jemput kita kan..So kawan kawan aku yang nak kawen tu pun jemputla aku.Nampak tak kesinambungannye tu??Banyak betul jemputan nak kena pegi ni.Sedara mara punye majlis tak kira lagi.Agak agak bila la kawan kawan aku ni dah tak kawen lagi ye.Penat la plak asyik gi kenduri je**mentang-mentang la aku dah kawen**Setaun dua lepas ni masing-masing dok sebuk nak buat kenduri cukur jambul pulak ye.Huhu

Bukan apa aku nak kongsi cerita la dengan korang yang baca blog aku ni..Tadi aku ada la pegi kenduri ni.Agak jauh.Dengan harapan pegi ke kenduri kawen ni mestilah nak makan nasi minyak,lauk lauk kenduri yang akan mengiurkan tapi sayang seribu kali sayang..Konon konon aku dan Encik Suami pegi la kekenduri saudara ni**takleh cite detail bahaya!!**Kira kami ni pegi menghantar la kan.Macam biasa la time nak sanding mesti around pkl 1-2 petang.Cuaca hari ni memang la ok.Panas!Tup tup sampai orang dah tak ramai,ok la maybe orang kampung dah sampai awal and the worst part is lauk dah habis!!~Damn.Den lapar ni pakcik.Camno??Muka aku laki bini seyes frust.Tak penah selama ni aku gi kenduri time kemuncak/time pengantin dah sampai lauk bleh habis.Yang paling aku tak setuju time pengantin nak sanding sedara mara yang menghantar ni jangan la terus gi meja makan.Tengokla anak tu sandig dulu.Tau la lapar tapi tunggu la sampai anak tu sampai habis renjis renjis dulu.Hurmm yang lagi best meja pengantin tu orang lain rasmi kan makanan atas meja pengantin.Adoiii..Tunggu la pengantin tu siap dulu.Kalau time aku jadi camni memang aku sekeh sekeh kepala orang yang izinkan meja santapan aku dirasmikan orang selain aku sendiri!!!!~

Aku bukan nak kutuk,tapi sebagai tuan rumah wajibla tau bape banyak jemputan supaya makanan tak short.Time kemuncak plak tu.Ishh nasib la time aku kawen dulu tak jadi camni.Kalau tak malu dowhhh.Tak tau nak letak muka katne.Orang gi kenduri selain memenuhi jemputan mestila datang nak makan juga kan.Tapi kalau makanan dah habis camne??Tak ke kecewa.Lagi lagi bila rombongan datang dari jauh..Kalau tak dapat door gift takpe lagi tapi jangan tak cukup makan dah la..

So pesanan buat mak mak ayah ayah kat luar tu please!kalau nak buat kenduri kawen atau kenduri kesyukuran sekali pun make sure makanan yang nak dijamu pada tetamu tu mencukupi.Takpe masak lebih,kalau ada lebih boleh bagi orang bawa balik cikit lauk lauk tu.Tapi please jangan tak cukup makanan.Benda camni mesti jadi bualan pada tetamu nanti.Cite cite camni orang suka la nak gebang gebangkan.Tuan umah takleh nak salahkan tetamu tetamu yang cite kat orang lain.Tuan umah mesti ada back up plan.Takleh la bila lauk dah habis tuan umah buat dekkk jekan.Beli la apa pun janji tetamu kita dapat makan.Tak gitu??

Akibat tak kenyang makan kat umah pengantin td,otw balik aku & Encik Suami singgah RnR berhenti makan dulu..Huhu~Pesanan buat pembaca blog ni kalau nak buat kenduri pastikan makanan anda mencukupi ok!!

No comments:

Post a Comment